Yoga i zdrowie

Świadomosć

Świadomosć

Yoga oraz zdrowie fizyczne i psychiczne

Pomyślisz, jakie korzyści mogą dać mi takie pozycje w yodze. To nie jest bieganie czy inne ćwiczenia kardio, gdzie muszę się porządnie wypocić i zmęczyć.

A jednak ! Yoga poprawi Twój nastrój, pomoże Ci też w walce z depresją.

Badania naukowe wykazały, że nawet kilkuminutowe ćwiczenie yogi dziennie poprawi nie tylko Twoje samopoczucie ale i wzmocni mięśnie kręgosłupa, poprawi balans i da Ci sprężystość ciała.
Tu nie wymagany jest specjalny sprzęt, przynajmniej na początek.
Możesz zacząć ćwiczyć na dywanie zamiast na macie. W późniejszym etapie będziesz potrzebował taki blok do podpierania się i pasek do rozciągania mięśni.

Równolegle trenujesz swoje ciało jak i swój umysł, pozbywasz się stresu, napięcia i co najważniejsze depresji.
Regularne praktykowanie yogi juz po ośmiu tygodniach da Ci lepszą formę i świeższy wygląd.
Pomimo, iż nie podskakujesz, nie wylewa się z Ciebie pot, to zauważysz również spadek masy ciała, wyrówna się ciśnienie krwi, poziom trójglicerydów i praca serca.

To też tak się wydaje, ale wykonaj prawidłowo wszystkie figury to obiecuję Ci i pot i zmęczenie. Ale takie fajne zmęczenie.

Yoga guru Cameron Alborzian powiedział : „pomyśl o swoim ciele jak o gąbce napełnionej brudną wodą. Delikatne skręty ciała pomagają wycisnąć tę gąbkę i wydalić toksyny”.

W tym samym czasie obniżasz ryzyko chorób serca według Harward School Of Public Health.

Praktykowanie yogi takie juz systematyczne pozwala poprawić Index Masy Ciała i wagę.

Udowodniono również, że yoga pozwala pozbyć się chronicznego bólu, pomaga chorym na astmę i problemy z jelitami. Poprawia również życie seksualne, zwłaszcza mężczyzn.

 

Yoga zmienia Twój mózg

The Huffington Post” opublikował artykuł, z którego dowiadujemy się : ” gdy się starzejemy to z wiekiem obniża się ilość szarych komórek a praktykowanie yogi temu zapobiega”.
Lewa strona mózgu- hemisphere ( prawy obrazek ) chroni te komórki i zwiększa objętość mózgu. To jest właśnie ta strona mózgu, która odpowiada za pozytywne emocje jakie odczuwasz, radość i szczęście. Poprawia się też zdolność do relaksacji.

Hemisphere

Hemisphere

I to nie jest tak, że nie ma połączenia między ciałem i mózgiem, to nie jest tylko wymysł naukowców.
Te zmiany zachodzące u osób ćwiczących pokazują skany tomografii komputerowej, zmiany po ćwiczeniu yogi a nawet samej medytacji.

 

Dalej The Huffington Post publikuje :
” w pewnych częściach mózgu 50 letni mężczyzna praktykujący yogę i medytację ma objętość szarych komórek taką jak 25 letni mężczyzna. Te zmiany zachodzą tylko po kilku miesiącach praktykowania yogi i medytacji.
Powiększają się też regiony w mózgu, które odpowiadają za uczenie się, pamięć, koncentrację i emocje”.
Zmiany neurologiczne mogą zajść już po ośmiu tygodniach praktyki”
Rezonans magnetyczny wykonany na 16 uczestnikach badania naukowego przed i po praktykowaniu potwierdził te opinie.

Korzyści z praktykowania yogi to również :

Poprawa snu, nawet chronicznej bezsenności.
Lepsze funkcjonowanie mózgu – obniżenie stresu.
Redukcja bólu głowy lub całkowite jego pozbycie się.
Pomocna jest przy epilepsji, bólach chronicznych, depresji poprzez zwiększenie składników chemicznych w mózgu, GABA, o którym wspomniałam w poprzednim wpisie ” depresja i yoga „.
Yoga daje nam rownież taki spokój wewnętrzny, skłania do refleksji, uprzejmości i samodoskonalenia.

Pewien praktykant yogi powiedział ” yoga zmienia serce i tu nie chodzi o ciśnienie krwi”.

Zacznij od kilku minut praktykowania yogi dziennie aby złapać rutynę.

Spokój i harmonia

Spokój i harmonia

 

 

Obejrzyj to video, nie musisz tu rozumieć języka angielskiego ponieważ te kilka pozycji jest na ekranie i wyświetla się każda nazwa figury a ja tu wyjaśnię dodatkowo każdą z nich.

 

Child pose- pomaga Ci rozciągnąć plecy. Oddychaj przy niej głęboko i powoli. Wdech poprzez nos a wydech poprzez usta 5 razy.

Cat-cow – ta pozycja poprawi Twoje biodra i plecy. Tą pozycję też wykonaj dla cat i cow po 5 głębokich spokojnych oddechów.

Downward-facing dog – z czasem Twoja forma litery V będzie coraz ściślejsza. Wszystkie ćwiczenia po 5 oddechów.

Forward fold – jeśli na początku trudno Ci utrzymać w tej pozycji ręce to połóż je na kolanach. Z czasem wykonasz to ćwiczenie poprawnie.

Warrior 2- tu zwróć szczególna uwagę na ustawienie stóp.

The mountain pose – dobra asana na koniec dla relaksacji. Luźne ramiona i znów 5 oddechów. Wdech przez nos a wydech ustami.

Żadna finansowa inwestycja, trochę powierzchni podłogi i lekki ubiór.
Na początek, na zapoznanie się z cudowną, terapeutyczną yogą ten kilkuminutowy instruktaż Ci pomoże a nawet zachęci do zapisania się do klubu na klasy yogi.

 

Jeśli chodzi o moją osobę to zamieniłam hot yogę po dłuższym czasie na yogę w naturalnych warunkach na sali i na macie.
Wciąż uczęszczam na zajęcia i wybrałam dwóch nauczycieli, mężczyzn. Każdy z nich uczy innych styli yogi i każdy jako człowiek jest inny.
Mogę również pochwalić się, że dzięki praktykowaniu łatwiej było mi rozpocząć moją kolejną psychoterapię.
A co jest najważniejsze to ją zakończyć 🙂

To yoga dała mi siłę. Dała mi również zadowolenie z mojego zdrowia i wyglądu. Zniknęły sińce pod oczami, moja sylwetka ze zgarbionej wyprostowała się.

Ta forma ćwiczeń też pasuje mi ponieważ w depresji wciąż jestem i czuję się odizolowana od reszty świata.

Tu nie ma głośnej muzyki, jazgotu i tłumu.
Tu jest każdy na swojej macie jak w swoim świecie tylko, że szczęśliwy….
Proszę rozpocznij od tego kilkuminutowego instruktażu powyżej a potem podejmiesz decyzję co dalej.
Jeśli będziesz chciał więcej lecz w domu to napisz do mnie. Polecę Ci inne video.
Pamiętaj również, że terapeutycznie działa też wyjście z domu na takie zajęcia.
Ale od czegoś trzeba zacząć…..
Cóż mogę jeszcze dodać od siebie…..
Wyciszyłam się wewnętrznie i częściej się uśmiecham 🙂
Zrobiłam cześciowo porządek z własnym życiem bo yoga dała mi siłę aby pokonywać problemy. One będą zawsze w życiu, mniejsze lub większe ale nasza postawa i sposób myślenia zależy tylko od nas.
Ponadto praktykowanie yogi w pewien sposob uzależnia. Brakuje Ci tego, tych wszystkich składników chemicznych w mózgu więc choć trudno jest zrobic ten pierwszy krok to potem już jest dużo łatwiej.

We wpisie korzystałam ze strony Dr Mercola
<a href=”http://www.mercola.com” _fcksavedurl=”http://www.mercola.com” target=”_blank”><img

Napisano w Wiem więcej Tagi:

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

*