Witamina D i epilepsja

Witamina D

Witamina D

Witamina D i K2

Jeśli masz do wyboru witaminę D w postaci D3 lub D2 to bez wahania wybierz tą pierwszą.

Witamina D2 nie jest produkowana przez Twoje ciało jako odpowiedź na promienie słoneczne lub bezpieczne łóżko opalające w przeciwieństwie do witaminy D3.

Jednym z typów depresji jest typ objawiający się brakiem słońca, o nazwie SAD, smutny znaczy po angielsku.
Jest skrótem Seasonal Affective Disorder czyli choroba afektywna sezonowa lub sezonowe zaburzenie nastroju.

Najwięcej chorują kobiety w wieku od 15 do 55 lat. Nasz nastrój znacznie się poprawia gdy przebywamy w słońcu w związku z hormonami w mózgu.

Ludzie po 50 roku życia przestają produkować witaminę D ze słońca już tak łatwo jak w młodszym wieku.
Ludzie z ciemną skórą, potrzebują jej znacznie więcej ponieważ aż 10 krotnie dłużej muszą być w słońcu niż osoby o skórze białej aby wygenerować taką samą jej ilość. Więcej pigmentu w skórze znaczy, że więcej światła słonecznego potrzebujesz.

Według BBC News witamina D jest potrzebna ponieważ :

” jej główną funkcją jest wyregulowanie ilości wapnia i fosforanu w organizmie, które są niezbędnym czynnikiem wzrostu i utrzymania zdrowych kości, zębów i mięśni.
W ekstremalnych przypadkach niski poziom witaminy D może prowadzić do krzywicy u dzieci ponieważ ich kości stają się miękkie i zniekształcone w okresie ich wzrostu”.

” U ludzi dorosłych niedobór witaminy D może prowadzić do osteomalacji czyli rozmiękania kości powodując ich ból jak i bóle mięśni. Ważne jest badanie poziomów tej witaminy we krwi ponieważ z drugiej strony jej nadmiar może prowadzić do wysokich poziomów wapnia we krwi co powoduje problemy z sercem i nerkami”.

Poziom witaminy D

Poziom witaminy D

Dla przypomnienia. Od lewej strony:
Poziom za niski
Poziom optymalny
Poziom w chorobach serca i nowotworowych
Nadmiar

Ostatnie badania Medical University Of South Carolina pokazały, że każda karmiąca piersią kobieta potrzebuje 6,000 international units czyli IU witaminy D dziennie, każdego dnia aby zapewnić prawidłową ilość dziecku po uzgodnieniu oczywiście z lekarzem.

Jeśli zdecydujesz się aby kupić witaminę D3 to pamiętaj, że musisz zwiekszyć dawkę witaminy K2 poprzez pożywienie lub suplement. Oczywiście po testach poziomów tych witamin aby zachować zdrowy balans.

Najlepsza formuła K2 MK-7

Najlepsza formuła K2
MK-7

W pożywieniu źrodłem witaminy D jest łosoś ale tylko wild, nie hodowlany.
Sardynki, żółtko jaj, grzyby shitake, mleko prawdziwe.
A propos mleka, właśnie się dowiedziałam, że w Polsce są mlekomaty !
Jak ja Wam zazdroszczę 🙂

Witamina K2 naturalnie występuje obok probiotyków w warzywach fermentowanych. Jest w wątróbce gęsi, w serze brie i gouda, w zsiadłym mleku, maśle i jajkach.

WITAMINA D I EPILEPSJA

Epilepsja

Epilepsja

Około połowę osób cierpiących na epilepsję ma zbyt mały poziom witaminy D choć na szczęście medycyna często nazywa ją antykonwulsyjną. Już pisałam lecz przypomnę, że zmniejsza napady padaczkowe o około 40 %.

W ostatnich badaniach naukowcy wypróbowali jednorazową dawkę 40,000-200,000 IU witaminy D3 na pacjentach z epilepsją aby wyprowadzić ich z jej deficytu. Uczestnicy badania w wieku od 10-42 lat mieli jej poziom przed badaniem od 4 ng/ml do 34 ng/ml ze średnią 11.8 .
To jest absolutnie niebezpieczny poziom. Po dostarczeniu im tej dużej dawki poziom u nich witaminy D wahał się od 23-45 ng/ml ze średnią 38 ng/ml. Ten wynik rownież jest niezadowalający lecz cieszył fakt, że zaobserwowano mniej ataków padaczki.

Najlepszy rezultat osiagnął pacjent, który na wstępie miał poziom 4 ng/ml. Ta osoba miała około 450 ataków padaczki w ciagu trzech miesięcy lecz po podwyższeniu poziomu witaminy D do 43.1 ng/ml ataki zmniejszyły się do 30 w okresie też trzech miesięcy.

Część ludzi cierpiących na epilepsję też nie korzysta za dużo ze słońca z powodu małej aktywności.
Również leki antypadaczkowe mogą zaburzać metabolizm witaminy D prowadząc do jej deficytu. Porozmawiaj o tym ze swoim lekarzem.
Jeśli przyjmujesz takie leki to szczególnie musisz być uczulony na monitorowanie poziomów tej witaminy we krwi.

Dlaczego witamina D3 ma taki duży wpływ na napady epilepsji
?

Epilepsja jest zaburzeniem centralnego systemu nerwowego, szczególnie mózgu.
Witamina D nie jest „tylko” witaminą, jest właściwie hormonem sterydowym wpływającym na około 3,000 genów w Twoim ciele.
Receptory odbierające ją znajdują się w mózgu, rdzeniu kręgowym i centralnym układzie nerwowym i mogą zwiększać ilośc ważnych chemikaliów w Twoim mózgu aby chronić jego komórki ( mózgu).

Więcej o wspaniałym duecie witaminy D i K2 w kolejnym wpisie.

Pamiętaj abyś skonsultował ze swoim lekarzem obawy jak i badania w kierunku poziomu witamin. Szczególnie gdy przyjmujesz inne medykamenty.

Źródło :

http://www.mercola.com

Napisano w Odżywianie, Wiem więcej Tagi: ,

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

*