Depresja i negatywne myśli kreujące emocjonalne reakcje. Terapia Poznawczo Zachowawcza.

Bądź zawsze prawdziw i szczery ze sobą

Bądź zawsze prawdziwy i szczery ze sobą

Terapia Kognitywno behawioralna
Negatywne myśli i emocjonalne reakcje.

Jeszcze dwa tematy z terapii Kognitywno Behawioralnej i mamy ją zakończoną.

We wpisach, dla ułatwienia odnalezienia całej tej mojej terapii na przestrzeni 4 miesięcy pod „tematem” wklejałam obrazek z tablicą. Tak aby łatwiej było ją w całości odnaleźć.

Napewno bardzo ważne bedą niedługo wpisy odnośnie Mindfulness i o postawie asertywnej.
Mnie osobiście pomógł temat o asertywności. Wiem, że moje NIE w postawie asertywnej wynika teraz z mojej uczciwej postawy i w ten sposób wyrażam ją jak i moją szczerość wobec osób i sytuacji. Wynika z przemyślanej i pewnej siebie postawy a nie chęci przypodobania się wszystkim za wszelką cenę. Ja jestem ważna ! Nie znaczy egoistka.

Jeśli w tym momencie dopiero natknąłeś się na ten blog to ważny jest wpis ” biologia depresji”.

Niesamowita jest psychika ludzka, nawet stan depresji i chwila zastanowienia skąd ten nastrój się pojawił, co stało sie ze mną. Bardzo Was zachęcam do czytania wpisów z tej terapii bo to jest aktualna i skuteczna droga jaką świat psychiatrii wynalazł oprócz leków.
Czyż nie jest prawdą, że skoro wiemy więcej to mniej się obawiamy ?

Pewnego dnia weszłam na forum ludzi chorujących na depresję. Dziewczyna pisze, że lekarstwa na nią nie działają i pyta się forumowiczów o ich doświadczenia z tymi medykamentami.
Napisałam do Niej czy zdaje sobie sprawę, iż lekarstwa przepisane od lekarza psychiatry nie wyleczą ją z depresji a napewno wyciszą i poprawią pracę mózgu ale my musimy przejść psychoterapię.
Odpowiedziała mi krótko, że nie chce żadnej terapii tylko lekarstwa i chyba mocniejsze ponieważ te, które ma nie działają.

Pytam siebie…czy coś strasznego musi sie stać aby człowiek wreszcie uwierzył, że bez psychoterapii nie wyleczy się z ciężkiej depresji…
Dla tych, którzy chcieliby poznać tą terapię ale nie mają możliwości osobiście w niej chwilowo uczestniczyć to opisuję tu na blogu moją.

Nasz mózg kontroluje nasze myśli, odczucia, reakcje i zachowania.
Dla wielu z nas to nie jest dobre….

Mamy około 70 000 myśli dziennie lub około jednej myśli na sekundę przez każdą godzinę od przebudzenia. Mówi sie, że 95 procent tych myśli powtarza się każdego dnia i 80 procent z nich jest negatywnych.

Czy nie byłoby to dla Ciebie ulgą jeśli mógłbyś przejąć kontrolę nad swoim umysłem aby móc się wreszcie zrelaksować lub nawet zacząć myśleć optymistyczniej. Napewno, dla każdego z nas.

Tego uczy ta terapia Kognitywno Behawioralna – trening świadomości.

I powiem Wam, że mnie nawet ciekawi ten cały psychiczny świat….. Dziś choruję ja ale kiedyś może zachorować ktoś mi bliski więc chcę umieć rozpoznać pierwsze symptomy depresji aby wcześnie jej zapobiec. Nie chcę czyjegoś płaczu, bezsilności czy otępienia traktować jako ignorancję lub lenistwo. Tak jak ja byłam na początku choroby postrzegana….

Naukowcy udowodnili, ze jeśli zmienisz te swoje myśli na pozytywne to ustanowią one pewnego rodzaju kaskadę hormonów poprzez całe Twoje ciało. Przyniosą uczucie spokoju.

Beznadziejność w depresji

Beznadziejność w depresji

Silne emocjonalne reakcje często wynikają z zaburzonych myśli.

Poniższe doświadczenia zazwyczaj są wypełnione myślami, które są wyolbrzymione i rujnują rzetelną sytuację, prawdziwą skutkującą nasilonymi odczuciami.

1. Bezradność

Czuję się bezradny. Doświadczam ekstremalną słabość. Dzieje się tak ponieważ błednie postrzegamy naszą bezsilność, nie stawiamy oporu w tym co nas spotyka i z czym się nie zgadzamy. Nie potrafimy sami się zatroszczyć o siebie.

Bezradność jest wyolbrzymioną wersją słabości. A słabość nie jest w życiu zła, jesteśmy wrażliwi.

2. Rozgoryczenie

Jestem rozgoryczony. Doświadczam złości połączonej ze smutkiem. To wszystko dzieje się ponieważ nie mam na tyle siły aby zmienić tą sytuację i odpowiednio do niej zareagować.
Rozgoryczenie jest często wynikiem kombinacji złości, bezsilności oraz smutku, często towarzyszy rozczarowaniu.

3. Zobowiązanie

Czuję się w obowiązku, poczuwam się do obowiązku. Mam rygorystyczne wręcz poczucie odpowiedzialności, które nawet nie pozwala mi rozważyć tolerancji i alternatywnych rozwiązań dla danej sytuacji. Rozwiązań, które każda rozsądna osoba potrafiłaby znaleźć. Poczucie bycia takim „w obowiązku” może wynikać z błędnej oceny naszej postawy, odpowiedzialności względem obowiązków lub troski.

4. Depresja

Mam depresję. Czuję się tak rozżalony, cierpiący, że nie mogę normalnie funkcjonować.
Depresja jest odczuciem smutku spotęgowanym świadomością o bezsilności, odczuciem, które nie pozwala nam na dokonanie zmian.

5. Beznadziejność.

Nie mam nadziei. Funkcjonuję w świadomości, że cokolwiek bym nie zrobił to i tak nic nie zmienię i nic nie będzie lepiej. Beznadziejność jest często wyolbrzymieniem frustracji.

6. Przesadne poczucie winy.

Żyję w poczuciu, że zrobiłem coś niewybaczalnego. To może być normalna reakcja aby ocenić naszą osobistą wartość i często towarzyszy smutkowi. Jakby nie było często wynika z nierozsądnych osądzeń własnych, na przykład zrobiłem coś złego i taki właśnie jestem. To mnie określa.

7. Upokorzenie

Wstyd jest odczuciem kiedy wierzymy, że postąpiliśmy nieadekwatnie w jakiś sposób lub jesteśmy tak postrzegani przez innych. Czuję się upokorzony kiedy jestem przekonany o tym, że inni oceniają mnie jako osobę niepełnowartościową, osobę z wadami. Często sie czuję nawet skompromitowany.
Depresja prowadząca do wstydu często przekonuje nas o tym, że jesteśmy niepewni siebie, z założenia już z wadami.

Moja postawa izoluje mnie. Czuję się inny, nierozumiany.

Moja postawa izoluje mnie. Czuję się inny, nierozumiany.

Spróbuj zastanowić się czy ostatnio nie czułeś się tak jak opisane jest powyżej. Pomyśl w jakich sytuacjach tak było.
Tu miałam pracę domową i niestety dużo napisałam…

Napisano w Wiem więcej Tagi: , , ,

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

*