Depresja i witamina D3

Naturalne zródło witaminy D

Naturalne zródło witaminy D

Depresja i inne choroby mogą być skutkiem deficytu witaminy D w Twoim organizmie.

Witamina D oddziałuje na ponad 10 procent Twoich genów.
Deficyt tej witaminy to już epidemia na cały świat prowadząca do setek powszechnych problemów zdrowotnych.

Badania naukowe na całym świecie wykazują ogromne benefity jakie ona przynosi dla zdrowia fizycznego i psychicznego człowieka.
Ostatnie badania wskazują na powiązanie poziomu witaminy D i choroby jelita drażliwego (IBS)

Suplementacja witaminą D redukuje depresję i cierpienia osób chorujących na cukrzycę.
Jej ochronne działanie wpływa na walkę z różnymi nowotworami, w tym trzustki, płuc, jajników, piersi, prostaty i nowotworów skóry.

Osoby zażywające witaminę D chorują rzadziej na depresję.
Oddziałuje ona na funkcję dopaminy, neurotransmitera zaangażowanego w stan depresji.
Witamina D obniża stan zapalny w Twoim organizmie, który również może prowadzić do depresji.

Pacjenci chorujący na epilepsję, którzy poprawili poziom witaminy D w swoich organizmach obniżyli poziom ataków padaczki średnio o 40 %.

Witamina D walczy z depresją.

Najlepszym źrodłem witaminy D jest słońce. W okresie od jesieni do wiosny dni słonecznych jest bardzo mało więc należy dostarczać ją organizmowi w inny sposób, poprzez pożywienie, suplementację lub ekspozycję na światło UVB.
Sztuczne słońce w solarium pomoże Ci dostarczyć tą witaminę. Wybierając salon opalający musimy znaleźć takie łóżka równoważące promienie UVA i UVB.
Moim zdaniem ? Wolałabym tabletki Witaminy D3 z apteki.

W roku 2006 naukowcy sprawdzili efekt witaminy D na zdrowie psychiczne u 80 starszych osób.
Ci z najmniejszym jej poziomem byli 11 razy bardziej podatni na depresję niż osoby, które w tym czasie otrzymywały jej zdrowe dawki.

Większość osób dorosłych potrzebuje około 8000 IU witaminy D dziennie aby otrzymać surowicę na poziomie
40 ng/ml co jest najmniejszą dawką jaką powinniśmy otrzymać.
Idealny wynik to 50-70 ng/ml i ponad 100 ng/ml do walki z nowotworem i chorobą serca.

Suplementacja witaminą D3

Poziom witaminy D3

Zbadaj poziom witaminy D w swoim organizmie poprzez badanie krwi.

Witamina D walczy z depresją na kilka sposobów, nie tylko bezpośrednio w Twoim mózgu lecz również poprzez inflammation ( stan zapalny). Receptory witaminy D zostały zidentyfikowane w ciele człowieka w tym i w mózgu.
Naukowcy zlokalizowali szlak metaboliczny dla niej w obrębie hipokampów i móżdżka. Te części naszego mózgu odpowiadają właśnie za naszą motywację, plany, przetwarzanie informacji i zapamiętywanie nowych.

Odpowiedni poziom witaminy D poprawia funkcjonowanie naszego systemu immunologicznego do walki ze stanem zapalnym.

Jak już wspomniane zostało, słońce jest najlepszym naturalnym źrodłem tej cennej witaminy. Gdy przebywasz na słońcu to skóra syntetyzuje siarczan witaminy D3. Ta forma witaminy ( D3) jest rozpuszczalna w wodzie w przeciwieństwie do suplementu D3 w postaci tabletek. Forma rozpuszczalna może swobodnie przenikać do krwiobiegu podczas gdy ta druga forma potrzebuje użyć LDL czyli złego cholesterolu jako maszyny transportującej.
Jeśli mieszkamy w klimacie, w którym jest mało słońca przez około pół roku to należy rozważyć bezpieczne łóżko opalające, nie dla urody ale jako zródło światła.
Poszukaj bezpiecznego solarium i porozmawiaj z właścicielem lub managerem.
Poniżej zamieszczam link do strony z artykułem o solariach.

Solarium – fakty i mity

Trudno jest otrzymać wystarczającą dawkę z pożywienia jako, iż niewiele z nich naturalnie ją zawiera. Napewno też nie zaspokoi Twojego dziennego zapotrzebowania. Interesujący fakt, że witamina D jako jedyna nie występuje w mleku kobiety karmiącej.

Depresji często towarzyszą inne choroby jak :
Stan zapalny żołądkowo jelitowy, choroby autoimmunologiczne, choroby serca, neurologiczne, typ cukrzycy 2 oraz nowotwory. Naukowcy zaryzykowały rownież tezę ” depresja może być neurologiczną manifestacją syndromu chronicznego stanu zapalnego w organizmie „….

Optymalny poziom witaminy D może pomóc w zapobieganiu nowotworom jak i chorobom serca, cukrzycy, chorobie Alzheimer,w epilepsji oraz przeziębieniom i innym.

Poniżej infografika odnośnie witaminy D.

Witamina D

Witamina D

7 oznak, że możesz mieć niedobór witaminy D w organizmie:

Masz obniżony nastrój spowodowany brakiem słońca, którego światło podwyższa pracę hormonów za ten nastrój odpowiedzialnych.

Masz ciemną karnację. Im więcej pigmentu masz w skórze tym wiecej czasu potrzebujesz spędzić w promieniach słońca.

Masz więcej niż 50 lat. Ze starzeniem się następuje mniejsza produkcja witaminy D w Twoim organizmie.

Masz nadwagę lub otyłość.

Twoja głowa się poci, pierwszy objaw deficytu witaminy D.

Masz bóle kości spowodowane deficytem tej witaminy. Zaburzona jest absorbcja wapnia do kości.

Masz problemy z jelitem, zaburzenia żołądkowo jelitowe.

http://media.mercola.com/assets/images/infographic/7-signs-you-may-be-vitamin-d-deficient.jpg

Napisano w Odżywianie, Wiem więcej Tagi: ,

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

*