Depresja a odżywianie

Zdrowe odżywianie

Zdrowe odżywianie

Depresja i dieta.

To jest wręcz nieprawdopodobne jak medytacja każdego ranka wpływa na mój umysł i samopoczucie.
” Jestem tu i w tym momencie, rozpoznaję myśli, które wpadają do mojej głowy i pozwalam im odejść…
Czuję każdą część mojego ciała, jaki cudowny jest ten oddech gdy liczę do sześciu…..”

Zmieniam swoje życie, swoje przyzwyczajenia. Jestem dobra dla siebie i swojego ciała. Kocham go i muszę zadbać o to moje ciało.
W jednym z pierwszych artykułów pisałam o zakłóceniach w równowadze fizycznej, psychicznej i duchowej dla szczęśliwej i zdrowej egzystencji.

To my sami musimy słuchać swojego ciała, które mówi nam, że coś nie pracuje dobrze gdy mamy ból, gdy ogarnia nas depresja i targają złe emocje. Gdy nie możemy odnaleźć harmonii wewnątrz siebie.

Nie zdajemy sobie sprawy jak bardzo nasze pożywienie wpływa na naszą kondycję fizyczną i psychiczną.
W każdym momencie każdego dnia od momentu naszego urodzenia nasze ciało buduje swoje życie – długie, energetyczne, zdrowe i szczęśliwe. Od nas tylko zależy jakich wyborów dokonamy i czym będziemy karmić komórki naszych kości, komórki naszych mięśni, wątroby, mózgu, skóry itd.

W ciągu jednego roku przebudowujemy i wymieniamy każdą pojedynczą komórkę w naszym ciele. I tu chodzi o to jakiej jakości materiałem karmimy nasze ciało w czasie budowy tych wszystkich komórek.

Pomyśl proszę przez chwilę jak wyglada Twoje śniadanie. Z jakich produktów ma czerpać energię Twój organizm abyś był witalny, pogodny, lekki i wypoczęty. Czy masz regularne godziny posiłków rozpoczynając od śniadania najpóźniej o 9 rano ? Czy są one tak zbilansowane aby czerpać z nich to co najlepsze ?
Czy jest ich minimum cztery ?

Ok, zrobiłeś rachunek sumienia i przeanalizowałeś swoją dietę. To co zjadłeś wczoraj to zaczynając od lunch, fastfood, trochę coli, to nic, że light, jeszcze gorsze świństwo.
Wpadasz po pracy do domu, kawa, jakaś kanapka lub nawet kotlet smażony oraz piwko. Jesteś głodny więc używasz mikrofalówki, aby szybciej.
Budzisz się nazajutrz, Twoje ciało zabiera się jak zwykle do roboty aby produkować nowe komórki np. serca.
Ale z czego ? Z tego materiału, który dałeś mu wczoraj ??? Dałeś mu nic dobrego!
Twoje ciało i tak musi się zabrać do roboty i produkować te komórki z tego co ma. Oczywiście bedą one słabsze i uszkodzone. Następnie musi też zbudować komórki naszych kości i znów bedą adekwatne do materiału jaki im dostarczyłeś.

Napewno nie raz słyszeliście „jesteś tym czym się karmisz” . To prawda.

Jeżeli taki proces Twojego odżywiania trwa długo to możesz być pewien, że stracisz grunt pod nogami.
Kiedy spożywamy pokarm, który nasze ciało nie rozpoznaje to i tak musi ono pracować dalej i sięga po rezerwy.
Takie rezerwy nasze ciało wykorzystuje w czasie kryzysu np. choroby, wypadku, zawsze kiedy potrzebujemy extra witalności lub kiedy karmimy siebie kiepskiej jakości jedzeniem.

Kiedy tak przez długi okres czasu kontynuujemy tą ubogą dietę to wyczerpujemy niebezpiecznie tą rezerwę służącą do budowy naszych zębów, kości i mózgu itd.

Poprzez ból nasz organizm daje nam sygnał o nieprawidłowościach. Człowiek jest tak niesamowicie skonstruowany, nawet ból jest alertem dla nas, że coś musi być poprawione.
Czego tak naprawdę potrzebujemy aby funkcjonować prawidłowo ?
Potrzebujemy napewno czystej wody, minerałów i witamin z pełnych zdrowych produktów.
Podstawowych kwasów tłuszczowych z grupy olejów Omega 3 i 6.
Enzymów ze świeżych roślin.
Przyjaznych bakterii – Probiotyków.
Protein na bazie roślin.

Prawdziwa bomba

Prawdziwa bomba

Te wszystkie składniki są nam potrzebne każdego dnia i kiedy brakuje części z nich lub co gorsze wszystkich to tracimy równowagę i nasz mózg daje nam silną informację poprzez spowolnienie całego ciała przejawiające się min. w zmęczeniu. To jest pierwszy sygnał nadchodzącej choroby.

Bardzo często kiedy czujemy się zmęczeni to sięgamy po jeszcze jedną kawę, słodycze lub napój energetyczny kompletnie zapominając skąd to nasze ciało ma czerpać energię jeśli nie z balansu snu, pracy i pożywienia.

Inna bardzo ważna rzecz w odżywianiu. Równowaga kwasowo-zasadowa naszego organizmu.
Kiedy większość naszego pożywienia ma odczyn kwaśny w swojej naturze to musi być zneutralizowana minerałami z naszych kości i mięśni. Wszystkie opakowane, przetworzone, szybkie w obróbce, z mikrofalówki i głęboko smażone potrawy są o odczynie kwaśnym. Dodam, że środowisko kwaśne naszego organizmu jest idealne dla rozwoju komórek nowotworowych.
Wszystkie produkty zwierzęce jak mięso, nabiał (mleko, ser, jogurt) oraz ryby są kwasowe.
Tylko owoce i warzywa są zasadowe i tylko takie neutralizują te kwasowe. Jeśli wypijasz kubek kawy to wypij tyleż samo wody a najlepiej to zacznij dzień od szklanki wody z wyciśniętym świeżo sokiem z połówki cytryny.
Pomimo, że jest kwaśna to idealnie odkwasza organizm.
Inne źrodła zakwaszania organizmu to palenie papierosów, narkotyki, medykamenty, toksyny ze środowiska, ciężkie treningi. Jednak największym czynnikiem zakwaszenia naszego organizmu jest stres.
Równowaga następuje gdy zasadowości jest 70% a kwasowość 30%. To jest idealna proporcja aby nasz organizm otrzymywał idealne pożywienie.
Zbyt duża kwasowość naszego organizmu prowadzi rownież do braku minerałów co znowu czyni nas nerwowymi, zestresowanymi, zmęczonymi bez energii do życia co rownież może prowadzić do depresji.
Jest to tzw.depresja wewnętrzna bo pochodzi z wewnątrz naszego organizmu.
Nie jest wynikiem utraty kogoś lub czegoś w życiu, nie jest czynnikiem zewnętrznym.

Minerały oraz enzymy to esencja każdej naszej pojedynczej komórki, pochodzą z roślin i w takiej formie powinny być spożywane.
Nasze życie często jest jakimś wyzwaniem, czy to w szkole, pracy czy w domu. Ciężko jest zmienić raptownie nasze żywieniowe przyzwyczajenia ale najważniejsze to być świadomym co wkładamy do ust a zmiany wprowadzać małymi kroczkami każdego dnia.

Jak ważna jest czysta filtrowana woda dla naszego organizmu to każdy juz słyszał. Wypijajmy jej zdecydowanie więcej gdy nasz posiłek ma odczyn kwaśny lub gdy się stresujemy. Najlepiej jest cały dzień mieć przy sobie butelkę niegazowanej wody i małymi łyczkami ją popijać.

Mój psychiatra zalecił mi oprócz antydepresantów tabletki Omega 3 ale ja sama zainteresowałam się pod jaką naturalną postacią ten cudowny olej występuje. Tabletki zamieniłam na łyżkę oleju lnianego każdego ranka po szklance wody z cytryną i wprowadziłam do diety więcej ryb. Piekę je w piekarniku lub gotuję na parze wraz ze świerzymi  warzywami. Dobre oleje czynią rownież nasza skórę piękną i zdrową.
Omega 3 i 6 jest rownież w awokado, sardynkach, siemieniu lnianym, orzechach, ciemnozielonych warzywach, oliwie z oliwek i innych olejach prawidłowo procesowanych.

Źródło Omega

Źródło Omega

Temat jeszcze nie wyczerpany 🙂
Bedzie też o glutenie, do usłyszenia !

Napisano w Odżywianie, Wiem więcej Tagi: ,

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

*