W trosce o zdrowie psychiczne

Możesz zrobić znacznie więcej...

Możesz zrobić znacznie więcej…

Jeśli masz ciężką depresję i nie masz sam siły aby zmienić swoje życie to potrzebujesz pomocy lekarza psychiatry.
To nie jest wstyd, ja też mam swojego lekarza i dlatego dziś jestem tu i w tym miejscu gdzie bez niego bym pewnie nie była.

Jeśli jesteś na etapie, że masz już siłę powalczyć o swoją radość, szczęście to ten wpis i kolejne są dla Ciebie.

” Pacjenci (w depresji) powinni mieć odpoczynek, pokarm, świeże powietrze i aktywność fizyczną – czworokąt zdrowia”.

William Osler (1849-1919)

Od Hipokratesa już wielu uczonych starało się przekonać ludzkość do swoich planów zdrowego życia bez chorób.
Depresję włączając.

Zastanów się czy należysz do osób, które chcą zawalczyć i pozbyć się tej choroby. Tabletka lub tabletki czy nawet psychoterapia nie pomogą Ci jeśli nie chcesz zmienić czegoś więcej.

Wiele osób odebrało sobie życie w depresji i to jest bezsensowna śmierć ponieważ tak niewiele potrzeba aby zacząć optymistycznie myśleć…

Nadzieja
Jest tylko 8 podstawowych elementów w naszym dążeniu do zdrowia.

Depresja i inne przewlekłe choroby są wieloczynnikowe więc warto jest rozważyć kombinację leczenia.

1. Wiedza

To jest podstawa człowieka odpowiedzialności i postawy. Niezbędna jeśli chcesz coś naprawdę zmienić.
Składa się z ogólnej wiedzy naukowców i specyficznej wiedzy o Tobie, Twojej chorobie i jej objawach, historii.
Również Twoich nadziejach, ograniczeniach i marzeniach.
Nikt inny poza Tobą, żaden ekspert, doktor nie da Ci tego czego sam się o sobie nie dowiesz.
Twoja wiedza o sobie jest skarbem. Z tą wiedzą możesz wziąć odpowiedzialność za samego siebie, swoje życie i zdrowie.
W internecie przeczytasz ogólnie o depresji.
Twój lekarz nie jest tylko Twój, ma wielu pacjentów i potraktuje Cię podręcznikowo.
Ty i tylko Ty możesz sam znaleźć sposób uzdrowienia siebie, bo nikt inny nie zna Ciebie tak dobrze.

Sam zdobądź wiedzę, którą możesz ze swoim lekarzem skonsultować ale ślepo to nie wierz nikomu, nawet jemu…

2. Odżywianie ( nie dieta ).

Zdrowie pożywienie to takie bez dodatku cukru, naturalne bez sztucznych barwników, słodzików ( wystrzegaj się wszystkiego light, zero sugar- ASPARTAM !!!), konserwantów itp. śmieci.
Zdrowe odżywianie to bardzo ważna równowaga bakterii jelitowych, z których dostajemy wiele witamin z grupy B.
Witaminy, minerały, kwasy tłuszczowe, aminokwasy, enzymy i probiotyk bardzo wzmacniają nasz organizm, rownież psychicznie.

....aby omijać cię szerokim łukiem...

….aby omijać Cię szerokim łukiem…

3. Światło.

Historycznie mówiąc, spędzanie czasu w domu, pracy to nowa era. Pracujemy coraz więcej a resztę czasu lubimy spędzać w domu. Jeśli tylko możesz to korzystaj ze światła dziennego, naturalnego.

Światło naturalne

Światło naturalne

4. Sen

Bardzo ważny dla naszej kondycji fizycznej i psychicznej. Około sto lat temu elektryczność była luksusem i ludzie mieli naturalny rytm dnia, aktywności i snu. Przepracowanie społeczeństwa bardzo osłabia kondycję i fizyczną i psychiczną.

5. Aktywność fizyczna.

Najskuteczniejszy sposób walki z depresją jak i podniesienie komfortu życia psychicznego osób bez depresji.
Tu na swoim przykładzie mogę powiedzieć , że nic w życiu nie zaabsorbowało mnie tak jak yoga, ćwiczę i czuję niesamowite szczęście, radość. Ktoś może pomysleć, ze głupoty opowiadam. Nie, to jest prawda, nie mogę żyć bez yogi….. Ona kręci mój cały rytm, decyduje co jem i jak myślę. I czemu jestem taka uśmiechnięta i pozytywna 🙂
Jeśli teraz tego nie rozumiesz, jak zaczniesz ćwiczyć będziesz wiedział co mam na myśli.

Dr Mercola. Zmiany w mózgu już po 20 minutach spaceru (prawy skan)

Dr Mercola. Zmiany w mózgu już po 20 minutach spaceru (prawy skan)

6.Zarządzanie stresem.

Terapia Poznawczo Zachowawcza ogólnie i tu opisana na blogu nauczy Cię zarządzania swoimi myślami i emocjami.

Zarządzanie stresem

Zarządzanie stresem

Zastanów się nad taką sytuacją.
Idziesz ulicą i wychodzi człowiek mówiąc do Ciebie ” O Zbawco, wiem, ze Bóg Ciebie zesłał i poprawisz los ludzkości. Dziesiąta osoba, która przeszła koło tego słupa miała być zesłańcem bożym i policzyłem. To jesteś Ty „.

Uwierzysz temu człowiekowi ???
A dlaczego nie uwierzysz ???

To czemu uwierzyłeś innym, że jesteś do niczego, nic nie wart, brzydki, nieudacznik ???

Bo chcesz uwierzyć, że jesteś nic nie wart. Ty i nikt inny tylko Ty dopuszczasz tą myśl do siebie, pozwalasz jej wejść do swojego umysłu ! Alternatywnie nie dopuszczasz myśli, ze jesteś zesłańcem bożym.
Czemu nie uwierzysz, ze jesteś drugim Chrystusem?
Bo wiesz, że to nieprawda !

Przychodzisz do członka rodziny, który pracuje na oddziale w szpitalu psychiatrycznym lub odwiedzasz tam pacjenta. Osoba w pidżamie mówi Ci ” masz czerwoną koszulę, jesteś diabłem bo tylko jego słudzy noszą czerwoną odzież. Co pomyślisz i co poczujesz ? Biedny chory człowiek, szkoda mi go….
Aha, czyli filtrujemy opinie na swój temat. Opinie, w które chcemy wierzyć i te, w które nie wierzymy.

………Tylko Ty wiesz kim jesteś i bronisz tego. Nikt nie może Ci powiedzieć, ze zna Ciebie lepiej niż Ty sam.

Sami decydujemy, które myśli i przekonania wejdą do naszego umysłu, a przed którymi zamkniemy drzwi.

7. Więzi emocjonalne z innymi ludźmi.

A nawet zwierzątkiem w domu. Taka więź, emocjonalne zaangażowanie zawsze poprawia samopoczucie 🙂
Czyni zobowiązania.

8. Ja i cała reszta.

Zaangażowanie w środowisku znajomych, szukanie ludzi powielajacych Twoje pasje, zainteresowania to element bardzo skuteczny w leczeniu depresji.
Pomyśl, klasa ludzi ćwiczących z Tobą ?

Co dziś wiesz na temat swojego zdrowia, odżywiania i suplementacji ?
Jak często jesteś w pomieszczeniach zamkniętych ?
Ile godzin śpisz w nocy ?
Jak aktywny fizycznie jesteś ?
Czy Twoje życie jest stresujące ?
Czy jest ktoś na kim Ci zależy ?
Czy jesteś z kimś w związku ?
Czy masz jakieś zamiłowania? Hobby, które realizujesz ?

Czy chcesz to zmienić ?
To wszystko opisane powyżej jest tanie.
Nic nie musisz kupić dodatkowo oprócz suplementów i trochę innych produktów spożywczych.
Jeśli zmienisz florę bakteryjna jelita to i na produktach spożywczych zaoszczędzisz, nie ma ataków głodu i zachcianek !
My naprawdę nie potrzebujemy dużych ilości jedzenia.

Zmieniając swój sposób myślenia, psychikę oraz włączając aktywność fizyczną sam dojdziesz do tego, że chcesz zdrowo się odżywiać. To przyjdzie do Twojego umysłu niespodziewanie szybko….

Napisano w Wiem więcej Tagi: , , , ,
One comment on “W trosce o zdrowie psychiczne
  1. Bartekg napisał(a):

    To ma sens, czemu właśnie w niektóre rzeczy wierzymy a w niektóre nie ?
    Śledzę bloga i pozdrawiam wszystkich z Norwegii !

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

*