Depresja i witalność

Depresja i witalność

Depresja i witalność

Depresja i dieta.
Mamy różne modne diety. Kiedyś wpajano nam, że masło jest niezdrowe i należy zastąpić je margaryną itd.
Dziś wracamy do tłuszczy ale tych zdrowych. Jakże popularne stało się smażenie na maśle klarowanym.

Coraz więcej też czytamy o dobroczynności tłuszczy z grupy Omega.
Wpajano nam również, że aby zgubić wagę to należy spożywać produkty fat free czyli bez tłuszczu.
Jednakże zapominamy, że większość produktów fat free jest bogata w cukry przez co tyjemy zamiast tracić na wadze. „Złe tłuszcze” zawarte są w żywności przetworzonej, fast foodach, gotowych produktach i aby je zwalczyć to jako amunicję nasz organizm wykorzystuje „dobre tłuszcze”. Omega 3 jest tym dobrym tłuszczem.
Poprawia kondycję naszego zdrowia i jakość naszej skóry.

Udowodnione już jest, iż najlepszym źrodłem witamin i minerałów są naturalne warzywa, zostaliśmy tak skonstruowani przez Matkę Naturę aby właśnie w ten prosty, nieprzetworzony sposób je spożywać.
Oczywiście lepiej jest je kupić od rolnika na targu niż takie piękne jak z obrazka ze sklepu.
Urody dodają im pestycydy, które zatruwają nasz organizm. Te od rolnika czy działkowicza są brzydsze, mniejsze ale taki biedny rolnik z kawałkiem własnego gruntu pestycydów raczej nie używa lub używa ich mało.

Witaminy są bardzo istotne dla nas ale to minerały są katalizatorem wszystkiego w naszym ciele. Uaktywniają każdą reakcję w naszych komórkach. Rownocześnie witaminy nie dają efektu bez odpowiednich minerałów.

Naukowcy dziś wskazują na ilośc około 10 000 witamin i minerałów jakie zawierają warzywa.
Powiesz, to ja mam spożywać conajmniej szklankę pastylek z apteki aby dać swojemu organizmowi życiodajne składniki ? Nie, zastąp je warzywami świeżymi ale nie gotuj ich w wodzie bo stracą większość swoich wartości.
Gotuj je na parze, aldente.

Sok jabłkowy zastąp jabłkiem, mrożonki warzywne zastąp warzywami świeżymi, owsiankę sam ugotuj i nie kupuj tej błyskawicznej.
A najlepiej jak kupujesz opakowaną żywność to spójrz na informację ze składnikami.
Mówi się, jeśli nie rozumiesz co tam jest napisane to nie kupuj.

Jeśli kupujesz ryby to jak ognia unikaj tych hodowlanych, kochasz swoje ciało więc nie zatruwaj go. W pewnym sensie podoba mi się dieta Paleo i tak jak spoglądam na swój jadłospis to jestem prawie Paleo 🙂

Ryby morskie

Ryby morskie

Wracając do witamin to niezbędne są tez witamina D, C i szczególnie w depresji B12. Tych dwóch ostatnich bez obawy, nie przedawkujesz.

Bardzo ważne są też enzymy, te trawienne i metaboliczne.
Enzymy trawienne jak wskazuje nazwa pomagają nam przetworzyć spożywaną żywność a metaboliczne są budulcami każdej komórki w naszym organizmie.
Jeśli mamy za mało enzymów trawiennych to nasz nadzwyczajny organizm zmienia te metaboliczne na trawienne aby ten nasz obfity posiłek został strawiony.

Ale ta cała zamiana wyczerpuje zapasy enzymów metabolicznych co też nie jest bez skutków ponieważ im cześciej tak się dzieje tym szybciej następuje proces starzenia i ta nierównowaga może rownież prowadzić do depresji lub innych chorób.

Czytałam taki artykuł, iż depresja rozpoczyna się w jelicie według ostatnich odkryć, odszukam go i powołam się na jego oryginalną treść, ale to już temat na oddzielny wpis.

Wracając do enzymów trawiennych, czy zastanawialiście się skąd bierze się grzybica ?
Między innymi z braku wystarczającej ilości enzymów trawiennych.
Ten deficyt nasz inteligentny organizm zaspokaja rozpoczynając produkcję candidy czyli grzybów aby obniżyć nadmiar niestrawionych resztek pokarmowych, toksyn i wszystkiego niedobrego co trafia do naszego ciała.
I tworzy się reakcja łańcuszka- nadmiar grzybów prowadzi do nieprzyjemnych objawów. Nalot na języku, nieładne paznokcie to tylko objawy zewnętrzne grzybicy. Oczywiście grzybica tez może prowadzić do depresji.

Co na ratunek ?

Przyjazna bakteria czyli probiotyk. Powinna naturalnie znajdować się w naszym organizmie aby kontrolować złe bakterie. Wszelkie lekarstwa szczególnie antybiotyki, cukier (patrz na opakowania w sklepie o ilości cukru) zabijają nasze dobre bakterie.

Sami się niszczymy jedząc wszystko aby było smaczne i aby do syta. Nie wszyscy oczywiście.

Jednym z najlepszych naturalnych probiotyków jest kefir. Można oczywiście kupić taki specyfik też w aptece ale lepszy naturalny.
Napewno nie spożywaj produktów gdzie jest zawarty MSG.
Przetworzony nabiał, mięso zwierząt ( tylko organiczne, bez MSG, antybiotyków, sterydów )
Unikaj margaryny i wszystkiego poddanego głębokiemu smażeniu.
Białego cukru i mąki pszenicznej, bułek i chleba z zawartością pszenicy – Gluten !!!!
Słodzone napoje, nieważne czy light czy tez nie.
Nie pal papierosów i ostrożnie z alkoholem.
Ja wiem, że mikrofalówka jest pomocna ale lepiej o niej zapomnieć.

Biedne enzymy trawienne

Biedne enzymy trawienne

Co powinno znaleźć się w naszej diecie ?

Węglowodany zawarte w świeżych owocach i warzywach, marchew, pietruszka, brokuły, jarmuż, kapusta ( kiszona to świetny probiotyk ), buraki, szpinak, kiełki, pomidory, jabłka, żurawina i inne.
Produkty takie jak orzechy, nasiona, suszone owoce ale pozbawione pleśni, tu należy uważać. Pleśń to grzyb.
Z moich ulubionych dodatków do warzyw jest QUINOA czyli komosa ryżowa. Nieprawdopodobnie drogocenne dla zdrowia ziarno.

Ja unikam wszystkiego co zawiera gluten. Kaszę gryczaną i płatki owsiane kupuję z pewnego źrodła, niezanieczyszczone w produkcji glutenem. Lubię słodką herbatę i kawę, inaczej nie piłabym ich wogóle, słodzę je stewią.
Gluten i jego szkodliwość zasłużył na oddzielny artykuł, a nie wiem czy nie kilka.

Gwiazdy w Hollywood wiedzą o tym, no cóż mają pieniądze to mają najlepszych trenerów osobistych i specjalistów od żywienia. Nie mają natomiast dobrych fachowców od medycyny estetycznej 🙂 ale wiecie co ? W Hollywood wręcz niemodne jest starzenie się a ta gwiazda, która nie poprawia urody jest stara i wypada z kręgu.

Napisano w Odżywianie

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

*